VETERÁN MOTOROK DOKTORA

A nagyhalászi Czap István 13 éve foglalkozik régi motorok javításával és restaurálásával.

 

Amikor a gyűjteménye elérte a 45 darabos készletet, megpróbált kiállítási helyiséget felkutatni motorjainak, de a környéken sehol sem tudták méltó helyen elhelyezni az öreg verdákat. Ekkor elkeseredettségében úgy döntött, hogy felszámolja gyűjteményét és a jövőben többnyire katonai motorok felújításával fog foglalkozni.

Ezeket a motorokat nehezebb megszerezni, mivel nem civil használatra készültek, de hosszas keresgélés után István mára már 4 „hadimotor” boldog tulajdonosa.

A legbüszkébb közöttük arra a Berlinből hozatott 1972-es kiadású MZ Trophy 250/A típusú motorkerékpárra, amelyből tudomása szerint csak ez az egy van az országban. A 250 köbcentiméteres motorra valló szám utáni „A” jelzés az Army (Katonai) kifejezésre utal.

Kattintson a képre a galéria eléréséhez!

 

Szintén kevés található az országban az ETZ 250/A típusú motorból, főleg olyanból, ami a hadseregben használt kiegészítő felszerelésekkel is el van látva.

A nagyhalászi gyűjtő szívét azért még mindig megdobogtatja egy-egy szakmai szempontból kihívásnak számító civil járgány is, ezért próbál életet lehelni egy olyan 600-as Trabantba, amit csak egy évig gyártottak, valamint egy 1963-as cseh robogóba, amely akkoriban a Cezeta nevet kapta.

Fotók és szöveg: Lisovszki Róbert